Kancelarija za brze odgovore u saradnji sa Biznis info centrom

16. jun 2010. U SRBIJI SE SVE MANJE PIJE PIVO  

Tržište piva u Srbiji od 2008. godine  palo je u proseku za čak 30%. Prosečni pad potrošnje piva u regionu je 4%, a samo ove godine u Srbiji je 9%. Istraživanje tržišta pokazuje da se ne gube potrošači, nego da se smanjuje učestalost konzumiranja piva, pre svega zbog ekonomske situacije, odnosno niskih primanja. Pri tome, potrošači se okreću jeftinijim pivima. Tržište se deli na premijum segment, gde je brend „hajneken“, mejn strim segment,  gde su „jelen“, „lav“, „amstel“ i „pils plus“ i ekonomski segment. U premijum segmentu je pad potrošnje čak 35%, u mejn strim segmentu 8 – 9%,  dok su ekonomski brendovi stabilni ili blago rastu.
Što se tiče najava povećanja akciza, akciza je u Srbiji nominalno oko 16 evrocenti po litru, ali mora se posmatrati i kolika je prodajna cena piva i koji je udeo akcize u ceni. Po tom parametru, Srbija je daleko na vrhu i akcize su već previše visoke u poređenje sa cenom, pogotovo kada se uporede i prosečne plate i kupovna. Akciza u Srbiji već je za 75% viša u odnosu na minimum koji predlaže EU.