AKTIVNOSTI - ARHIVA
   


17. januar 2014.

REGIONALIZACIJA PROIZVODNJE-FAKTOR KONKURENTNOSTI SRPSKE POLJOPRIVREDE

RegionalizacijaStrateški cilj poljoprivrede Srbije je povećanje njene konkurentnosti i izvozna orijentisanost kroz specijalizaciju proizvodnje, primenom standarda i inovacija i povećanjem njene produktivnosti. Permanentno praćenje trendova proizvodnje i uvažavanje komparativnih prednosti regiona put je do ostvarivanja veće poljoprivredne proizvodnje što je postavljeno kao dugoročni cilj Republike Srbije. Privredna komora Beograda – Udruženje poljoprivrede i prehrambene industrije, Zadružni savez Beograda i Društvo ekonomista Beograda održali su sastanak na temu: „REGIONALIZACIJA PROIZVODNJE-FAKTOR KONKURENTNOSTI SRPSKE POLJOPRIVREDE.  U cilju postizanja konkuretnosti srpske poljoprivrede neophodno je izvršiti rejonizaciju i regionalizaciju poljoprivredne proizvodnje uz uvažavanje komparativnih prednosti tih rejona i regiona. Rejonizacija predstavlja jedan od vidova usklađivanja poljoprivredne proizvodnje sa lokalitetom na kome se ona vrši, u okviru koje se vrši analiza klime, zemljišta i bioloških faktora potrebnih za proizvodnju dotične kulture.


29. januar 2014.

NEMAČKI STOČARSKI KONCERN ANGUS GROUP ZAINTERESOVAN ZA ULAGANJE U SRBIJU

U Privrednoj komori Beograda održan je sastanak sa predstavnicima Angus grupe iz Nemačke, koja je jedan od najvećih stočarskih koncerna u Evropi i bavi se sistemskim rešenjima uzgoja stoke rase Angus, od proizvodnje preko prerade do plasmana. Od 2011. godine razvili si i implementirali prvi nemački brendirani program mesa od Angus goveda i danas predstavlja najkvalitetnije meso na tržištu Nemačke. Cilj posete Angus grupe je da se upoznaju sa stočarskom proizvodnjom Srbije, njenim mogućnostima i potencijalima, a sve u cilju proizvodnje visoko kvalitetnog goveđeg mesa pod brendom angus u Srbiji. Prednost Angus rase je što je  vrlo adaptibilna na vremenske uslove i može da se uzgaja na temperaturama od minus 20 do plus 30 stepeni. Predsednik Angus grupe Bernard Dele je izjavio da je njihov cilj da EU više ne uvozi meso sa raznih kontinenata već da EU proizvodi kvalitetno goveđe meso za svoje sopstvene potrebe. 


29. januar 2014.

PREDSTAVLJEN NACRT STRATEGIJE POLJOPRIVREDE I RURALNOG RAZVOJA 2014-2024.

Nova Strategija poljoprivrede definiše razvojne ciljeve i prioritete uz potpuno uvažavanje koncepta održivog razvoja i jačanje nove uloge poljoprivrede u ekonomiji i društvu, ocenio je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede prof. dr Dragan Glamočić. Prezentacija Nacrta Strategije održana je u Narodnoj banci Srbije, na kojoj su pored učesnika u izradi iste učestvovali i predstavnici diplomatskog kora, predstavnici naučnih institucija, predstavnici agrobiznis sektora, zadružnih saveza, medija kao i predstavnici Privredne komore Beograda. Strategijom su definisana nova rešenja za pravedniju i ravnomerniju raspodelu raspoloživih sredstava svim potencijalnim korisnicima. Reforma poljoprivredne politike trebalo bi da doprinese stvaranju pouzdanog i atraktivnog poslovnog ambijenta u poljoprivredno-prehrambenom sektoru, da obezbedi veću stabilnost dohotka poljoprivrednih proizvođača i blagostanje seoskog stanovništva. Ministar Glamočić je rekao da Strategija obuhvata planirani period našeg ulaska u EU i podrazumeva zajedničke agrarne politike ove zajednice i pozvao stručnu javnost i predstavnike resornih institucija da se sa svojim predlozima uključe u javnu raspravu o ovom nacrtu. U narednom periodu, Nacrt Strategije biće predstavljen u Novom sadu, Čačku i Nišu.
Svoje komentare i sugestije na Nacrt Strategije možete dostaviti na e-mail: emil@kombeg.org.rs.

Nacrt Strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije 2014-2024.

Udruženje poljoprivrede i prehrambene industrije

Zadružni savez

Grupacije

Info

Projekat "Kačerski med"

Projekat Agro info punktovi