KAKO POSLOVATI SA AMERIKOM

 

 

U Privrednoj komori Srbije, 24. novembra 2009.godine odžana je konferencija "Kako poslovati sa Amerikom", u cilju predstavljanja potencijala poslovanja na američkom tržištu. Zahvaljujući izlaganju i prenošenju iskustva srpskih kompanija, koja imaju uspeha u saradnji sa američkim partnerima, učesnici konferencije su imali priliku da saznaju šta ih sve očekuje, kakva su prilagođavanja neophodna i kako da se nose na putu uspostavljanja i razvoja poslovnih poduhvata na tržištu SAD-a.

 

Trenutna privredna saradnja dve zemlje daleko zaostaje za realnim mogućnostima obe strane a robna razmena je na veoma niskom nivou.  Potencijali saradnje, prvenstveno kroz povećanje izvoza identifikovani su u oblasti prehrambene ,organske, konditorske industrije, zatim nekih proizvoda hemijske i farmaceutske industrije, proizvoda drvne i industrije nameštaja i industrije tekstila.

 

Direktne stane investicije, izvoz, uvoz, stvaranje partnerskih odnosa sa američkim kompanijama i zajednička ulaganja čine osnove bilateralne saradnje Srbije i SAD, istakao je ataše za trgovinu Ambasade SAD Kameron Verker obraćajući se prisutnim privrednicima. Poznavanje engleskog jezika, kompetentnost i samopouzdanje – osnovni su parametri na putu ka uspehu na tržištu Amerike, rekao je Verker i naglasio da ciljnu grupu treba da predstavljaju mala i srednja preduzeća. Zorica Mihajlović iz Trgovinskog odeljenja ambasade SAD, predstavila je aktivnosti podrške u Srbijii i SAD. Šef odseka Sektora za bilateralu Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja Republike Srbije Zoran Malić predstavio je stanje i perspektive bilateralno – ekonomske saradnje Srbije i SAD.

 

Predstavnici srpskih kompanija, koje su sarađujući sa američkim partnerima iskusili sve blagodeti ali prepereke poslovanja, preneli su iskustva i uputili veoma korisne preporuke srpskom biznisu u cilju stvaranja i poštovanja dobrih poslovnih praksi koje su veoma cenjene na američkom tržištu. Pristup američkim partnerima, komunikacija, znanje engleskog jezika, uredna i prilagođena deklaracija, odgovarajuće pakovanje proizvoda za američko tržište, značaj dobrog nastupa na sajmovima i postsajamske aktivnosti samo su neke od brojnih preporuke i iskustva koja su govornici podelili sa učesnicima konferencije.

 

Centar za razvoj preduzetništva

Zajednica opštih udruženja preduzetnika

Info