SRBIJA DO KRAJA 2016. GODINE DOBIJA NACIONALNI PLAN UPRAVLJANJA OTPADNIM VOZILIMA

Do kraja godine Srbija će dobiti Nacionalni plan upravljanja otpadnim vozilima i biće utvrđeni ekonomski instrumenti u toj oblasti, najavio je danas pomoćnik ministra poljoprivrede i zaštite životne sredine Aleksandar Vesić.

Vesić je, na okruglom stolu "Upravljanje otpadnim vozilima i naknadama za njihovo zbrinjavanje" u Privrednoj komori Srbije (PKS), rekao da je Evropska komisija dobro ocenila prenošenje propisa iz EU zakonodavstva u Srbiju, ali je njihova implementacija na niskom nivou, naročito u odnosu na Direktivu o otpadnim vozilima, odnosno vozilima koje se nalaze na otpadima. Imamo mali broj dozvola za tretman otpadnim vozilima i možda nema dovoljno investicija u tom sektoru. Obavezali smo se da ćemo do kraja godine utvrditi ekonomske instrumente za podsticanje tog dela reciklažne industrije - rekao je Vesić. On je primetio da pored toma postoje veliki problemi sa nelegalnim auto otpadima, koje, kako je rekao, do skora nije bilo moguće ni kontrolisati. Stroža kontrola upravljanja otpadnim vozilima je, prema njegovim rečima, neophodna i zbog bezbednosti saobraćaja, zato što veliki broj otpadnih vozila završi rastavljen na delove na crnom tržištu. Vesić je naveo i da je izdat veliki broj dozvola za upravljanje otpadnim vozilima, ali se većina odnosi samo za skladištenje, a samo četiri dozvole za tretman vozila su aktivne, te je neophodno, smatra, proširiti tu mrežu. U Srbiji veliki deo otpadnih vozila završi na neleaglnim auto-otpadnima, navedeno je na skupu, a Vesić je podsetio da smo u procesu pristupanja EU obavezni da prenesemo sve propise do 2018. i da uspostavimo ponovnu upotrebu i reciklažu najmanje 85% od ukupne mase otpadnih vozila. Kako je dodao, u EU je taj procenat sada 95%.

Predsednik Asocijacije uvoznika i distributera vozila Milan Vukasović je rekao da se godišnje u Srbiju uveze oko 100.000 polovnih vozila u proseku, a između 20.000 i 22.000 novih.

Direktor Centra za reciklažu iz Železnika, koji poseduje dozvolu za tretman otpadnih vozila, Dragan Ilić je zaključio da je neophodno da za početak javna preduzeća kao obavezan uslov na tenderima za zbrinjavanje otpadnih vozila propišu da operater mora posedovati validnu dozvolu za tretman otpadnih vozila, da se ne bi ponavljale situacije u kojima takva vozila na javnim tenderima završe na nelegalnim otpadnima, odnosno na crnom tržištu.

Izvor: Tanjug, E-kapija

Centar za ekologiju

Info

Sektor za ekologiju

Sektor za razvoj pronalazaštva i dizajn

Grupacija za upravljanje otpadom i reciklažu

Projekat

Projekat