PRODAJA FIRME "DROGA KOLINSKA" UZDRMALA REGION
 

Odluka hrvatske kompanije "Atlantic grupa" da, za 382 miliona evra, kupi slovenačku prehrambenu firmu "Droga Kolinska" (firmu kćerku kompanije "Istrabenz", koja je bila primorana da počne prodaju svojih firmi kako ne bi sistemom spojenih sudova, kao najveće etatizovano preduzeće u Sloveniji, potopio kompletnu privredu te zemlje), uzdrmala je region. "Droga Kolinska" izbila je u prvi plan za prodaju kao atraktivna kompanija s prepoznatljivim robnim markama kao što su "kokta", "jupi", "donat", "barkafa", "argeta", "smoki", "grandkafa", "bananica", "prima", "najlepše želje", "Karađorđe", od kojih su neke apsolutni tržišni lideri u regionu.

Kupoprodaja je utoliko značajnija što su procene da će prehrambena industrija, u godinama kada mnoge države najavljuju nove modele ekonomskog razvoja, činiti okosnicu razvoja i prosperiteta. Prehrambena industrija bez poznatih brendova ne predstavlja ništa, i zato mnoge države stvaraju ambijent i podstiču svoje poslovne ljude da kupuju kompanije sa dobro pozicioniranim robnim markama u susednim zemljama.

Posle ove akvizicije "Atlantic grupa" veoma će osnažiti portfelj i učvrstiti se na tržištima regiona – planiran je promet od 650 miliona evra sa 4.300 zaposlenih. EBRD će 6. jula odlučiti o ulaganju u "Atlantic grupu". Sredstva koja EBRD razmatra da odobri hrvatskoj kompaniji uključuju 30 miliona evra za dokapitalizaciju "Atlantica" i zajam od 40 miliona za "Atlantic investment", filijalu u 100 % vlasništvu "Atlantic grupe".

Udruženje poljoprivrede i prehrambene industrije

Zadružni savez

Sekcija

Info

Projekat "Kačerski med"

Projekat Agro info punktovi