PROMOCIJA IZVOZA POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA

Dana 11.3.2009. godine u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede organizovan je sastanak sa ciljem da se zajedničkim naporima bolje organizuje i promoviše izvoz poljporivrednih proizvoda iz Srbije na inostrana tržišta. Pored domaćina i organizatora sastanka iz Ministarstva poljoprivrede, na sastanku su učešće uzeli predstavnici: Privredne komore Beograda, Ministarstva trgovine i usluga, Privredne komore Srbije, Privredne komore Vojvodine, Regionalne Privredne komore Novi Sad, Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza Republike Srbije-SIEPA, Agencije za sertifikaciju Halal proizvoda, USAID Agrobiznis Projekta, i predstavnici GTZ Programa podrške ekonomskom razvoju i zapošljavanju.

Gospođa dr Maja Timotijević, Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, naglasila je da je ovo inicijalni sastanak koji bi trebalo da uključi sve koji mogu i žele da pomognu, kako bi se zajedničkim snagama pomogao i promovisao izvoz srpske privrede u uslovima recesije i globalne ekonomske krize. Rečeno je da svi radimo na istom cilju, i da stoga ne bi trebalo raditi pojedinačno, već shodno budžetima kojima se raspolaže napraviti koordinaciju i uložiti maksimum napora kako bi se uradilo što više.

Prisutni su izlagali o svojim dosadašnjim iskustvima i rezultatima iz ove oblasti, o aktivnostima koje će imati u budućem periodu; bilo je govora o svim sajmovima u svetu koje srpske firme ne smeju propuštati ( sajmovi u EU, u SAD, u Ruskoj Federaciji i Ujedinjenim Arapskim Emiratima), i na kojima kontinuirano moraju izlagati svoje proizvode iz godine u godinu kako bi pospešivali izvoz i reprezentovali domaću privredu na najbolji način.

Gospodin Remer Lane, direktor prodaje i marketinga u USAID, kome su prisutni izrazili zahvalnost zbog pomoći u finansiranju pri nastupu na sajmovima, izrazio je zadovoljstvo zbog činjenice da je budžet za programe USAID-a projektovan pre početka krize, tako da mogu da nastave još aktivniju podršku srpskim kompanijama, i zaključio da strategija koju bi trebalo svi da primene jeste povesti što više kompanija na sajmove u inostranstvu.

Pored navedenog, na sastanku je bilo govora o važnosti edukacije kao i sticanja posebnih sertifikata i znanja koja su našim kompanijama neophodna radi nastupa na sajmovima.

Udruženje poljoprivrede i prehrambene industrije

Zadružni savez

Sekcija

Info

Projekat "Kačerski med"

Projekat Agro info punktovi