ODRŽANA PROŠIRENA SEDNICA ODBORA UDRUŽENJA TRGOVINE


Dr Slobodan Mlosavljević, ministar trgovine i usluga je na početku sastanka pomenuo da je povodom dana potrošaća (15.mart ) ove godine u Srbiji organizovana nedelja potrošaća, kojom prilikom je potrošaćima ponuđeno sniženje za 30 artikala u 11 trgovinskih lanaca. Zatim je  upoznao  prisutne sa  planom aktivnosti Ministarstva trgovine i usluga za 2010.godinu. Među najvažnijim aktivnostima izdvojio je donošenje Zakona o trgovini, čija finalna verzija treba da se nađe u Skupštini na usvajanje u junu  u paketu sa ostalim trgovinskim zakonima kao što su Zakon  zaštiti potrošača, Zakon o prometu  nepokretnostima i Zakon o robnim rezervama, a da je dostavljanje predloga i sugestija moguće još mesec dana. U novom Zakonu  o trgovini obuhvaćene su sve trgovačke aktivnosti, po načelu  slobodne trgovine i ravnopravnosti svih učesnika na tržištu. Nacrt zakona o trgovini je usklađen i sa Zakonom o opštoj bezbednosti proizvoda i Zakonom o bezbednosti hrane.
Ministar je istakao da će, prema novom zakonu, svi trgovci biti dužni da imaju pošten odnos prema svojim potrošačima i korisnicima usluga i da obezbede kvalitetno i kontinuirano snabdevanje tržišta osnovnim proizvodima i uslugama i registrovanim poljoprivrednim proizvodima.
Novi zakon prvi put reguliše promet na pijacama, gde će svoje proizvode ubuduće moći da prodaju samo registrovana poljoprivredna gazdinstva, kojih sada ima oko 400.000, ali se prvi put bavi i slobodnim profesijama, kao što su umetnici.
U nastavku svog izlaganja ministar Milosavljević je naglasio da Srbija ove godine predsedava CEFTA Komitetom, i da je glavni zadatak identifikovanje necarinskih barijera , koje predstavljaju problem u ostvarivanju slobodne trgovine među državama, članicama CEFTA Sporazuma. Taj posao bi mogao da se organizuje kroz komorski sistem, čiji rezultati  istraživanje bi mogli da budu platforma za strategiju Vlade pri implementaciji CEFTA Sporazuma. . Zatim je istakao u vezi kupovine inostrane robe, da je svest potrošaća takva da hoće da kupe jeftinije i kvalitnije i da nema puno patriotizma pri izboru robe, tako da i akcija " Kupujmo domaće " nije dala efekte.Radi isplatljivosti i ponude jeftinije robe potrebno je primeniti naćelo ekonomike obima, istakao je i da se nedovoljno ulaže u istraživačke i razvojne tehnologije.



Udruženje trgovine, turizma i usluga

Oblasti

Info

Grupacije