ŠLJIVA – PLAVI BREND SRBIJE

U Valjevu je,  u okviru petog po redu Sajma šljiva “Blago Srbije”, 28. i 29. avgusta održana Rusko-srpska konferencija posvećena proizvodnji i trgovini suvom šljivom. Konferenciju je otvorio dr Saša Dragin, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije, koji je istakao da je šljiva plavi brend Srbije. NJ.E. Aleksandar Konuzin, ambasador Ruske Federacije, kao i predstavnici pojedinih ruskih kompanija, kazali su da je Rusija zainteresovana za suvu šljivu iz Srbije, ali da je uslov za to da se poboljša kvalitet tog voća i precizira šta Srbija može da ponudi. Naglasili su i da bi država morala da garantuje kvalitet izvoznih artikala, kao i da je potrebno izmeniti carinske propise, kako bi se olakšao uvoz voća u Rusiju.

Srbija je po proizvodnji šljiva na četvrtom mestu u svetu, ali da bi zadržala tu poziciju i voćari i država trebalo bi da se više potrude - voćari kroz obnavljanje zasada, a država stvaranjem uslova u kojima se isplati uzgoj voća koji i te kako pun našu deviznu kasu. Šljiva iz Srbije ima siguran plasman, posebno u Evropi, gde je veoma tražena, kao i u Rusiji, koja je jedan od najvećih kupaca. Budućnost je širenje sorti za stonu i kombinovanu upotrebu kao što su "rana", "lepotica", "najbolja", "rodna", "stenlej", "valjevska", tvrde u Institutu za voćarstvo u Čačku, gde je stvoreno 14 novih sorti šljiva, danas najtraženijih u svetu. Čačanske sorte šljiva zauzimaju čak 36% od ukupnog zasada, "stenlej" 33%, a autohtone sorte 21%. Sorte stvorene u ovdašnjem Institutu odlikuju se dobrim rodom, pa se mogu očekivati prinosi od 30 do 40 tona po hektaru.

Zadružni savez

Info

Projekat Agro info punktovi