POLJOPRIVREDNI TRŽIŠNO INFORMACIONI SISTEM BALKANA OD 2011.

Ujedinjenje marketing informacionih sistema u jedan regionalni sistem svih država u okruženju, učinilo bi zemlje članice tog sistema atraktivnijim za strane uvoznike i izvoznike poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, izjavio je 14. septembra Miloš Milovanović, pomoćnik ministra poljoprivrede, na Regionalnoj konferenciji o tržišnim informacionim sistemima. Cilj konferencije na kojoj učestvuju predstavnici zemalja bivše Jugoslavije - Srbije, Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, je osnivanje regionalnog marketing informacionog sistema, kako bi se ceo region država koje se nalaze u sistemu, uz mogućnost uključivanja Hrvatske i Albanije, koje na drugačiji način prikupljaju informacije o tržištu poljoprivrede učinio vidljivijim za spoljnotrgovinske partnere.

Svaka od zemalja već ima nacionalni sistem za prikupljanje informacija, a  u Srbiji taj sistem postoji od 2004, pod nazivom STIPS. Regionalni sistem pospešio bi međusobnu trgovinu, učinio prostor Balkana vidljivijim za potencijalne partnere iz inostranstva, odnosno atraktivnijim za strane uvoznike, izvoznike i prometnike poljoprivredno-prehrambenim proizvodima. Planirano je da se tokom konferencije razgovara o načinima integracije i da se potpiše osnivački akt o firmiranju regionalnog sistema, a ceo sistem zaživeće tek od sledeće godine, kada memorandum potpišu svi ministri poljoprivrede.

NJ.E.Meri Vorlik, ambasadorka SAD u Beogradu, naglasila je da je cilj američkog ministarstva poljoprivrede da pomogne Srbiji da poveća ekonomski rast, tako što će reformisati poljoprivredni sektor, povećati svoju integraciju u svetsko tržište i jačati poljopivredu. Potreba za takvim informacijama prevazilazi granice pojedinačnih zemalja, postoji značajna spoljnotrgovinska razmena između njih, a trebalo bi da farmeri, kao i kreatori politika, razumeju sopstveno tržište i tržište suseda.

Zadružni savez

Info

Projekat Agro info punktovi